neděle

Den 4



Je sobota, pro vcelku zásadní část obyvatel NYC šabat. Jdeme na nákup do B&H, největšího neřetězovýho obchodu s foto a video elektronikou. Funguje od roku 1973 a majitel je chasidskej žid. Většina jeho zaměstnanců taky, kromě té státem regulované menšiny. Takže co asi, v sobotu maj zavřeno. Diletantská chyba. Svátky berou vážně, byznys nebyznys.

Jdeme se kompenzačně najíst, jako dezert máme vlastnoručně natočenou zmrzlinu. Dala jsem si příchuť arašídový máslo, jako fakt. Potom jsme se vydali každej jiným směrem, já brouzdala kolem staveniště na WTC. Staví se nová věž, The Hope. Bude vysoká a dostavená v roce 2013. Za pár dní je výročí a na kostel sv. Pavla, co stál hned vedle Dvojčat a překvapivě to všechno ustál, lidi namotali bílý stužky, aby se nezapomnělo. Je to  jeden z nejstarších kostelíků v NYC, hezky dole v první obydlený části, kde ulice maj ještě jméno a ne číslo.

A pak nakupovat, na Broadwayi. Kromě toho, že to k NYC prostě patří, jsem taky měla pocit, že bych si měla něco koupit, když už jsem v tý zemi konzumu tak dlouho. A nenám nic na sebe. A vůbec. To skoro nic, co jsem koupila, mě stálo dost času a energie. Puntíkatý šaty!

Večer jsme koukali na seriály a jedli hrozný věci. Hrozný. Věci. Newyorskej zewl.



Žádné komentáře:

Okomentovat